niet zoals gepland - Reisverslag uit Surgères, Frankrijk van Sander en Nesla Jansen - WaarBenJij.nu niet zoals gepland - Reisverslag uit Surgères, Frankrijk van Sander en Nesla Jansen - WaarBenJij.nu

niet zoals gepland

Door: sander

Blijf op de hoogte en volg Sander en Nesla

01 Mei 2016 | Frankrijk, Surgères

De reis van Martigny naar la rochelle, afgelopen woensdag, was iets te lang voor een dag rijden. 250 kilometer in 6 uur tijd is niet echt wat je zegt lekker opschieten.

Binnen door en tolwegen vermijden is niet ideaal met een caravan. Het besparen op kosten van tolwegen rijden we op aan extra diesel. die eis is over boord.

Onder weg nog een frietje gehaald bij een of ander shabby tentje langs de weg.. 16,- afgerekend voor twee frietjes, die net zo vaak waren opgebakken als de euros die het kostte, met vier bedorven knakworsten waar zelfs de honden geen brood van lusten.. Ook de hamburger dreef in de gesmolten kaas, de natte tomaat en de saus wat moest lijken op mayo en curry. gelukkig was het vingerdopje mayo nog enigzins fatsoenlijk waardoor we de 4 frietjes die we er mee konden soppen in ieder geval weg kregen..

De reis is die woensdag, halverwege het geplande , in le mont saint michel gestrand. Ook geen straf om hier een dag te staan. Heel mooi uitzicht gehad op de saint michel. Helaas konden we er niet bij vanwege de honden. Die konden alleen in een asiel achterblijven en dat hebben we natuurlijk niet gedaan. We zijn niet voor niets met de honden weg gegaan.

Donderdags zijn we doorgereden richting la Rochelle, via de tolweg uiteraard, schiet wel lekker op en 11,- voor 90 km tolweg viel me alles mee. De reis is tot Surgeres gegaan en hier staan we op een heerlijke camping. Meteen maar besloten om de vorm van de reis aan te passen. 1 dag rijden en een week op een camping staan lijkt ons een betere verhouding.

Het stadje is schitterend en het weer des te beter. Gisteren, zaterdag dus, zijn we naar Rochefort geweest en doorgereden naar ile d'oleron. Een schitterend eilandje met veel vissers dorpjes en uitzicht op fort Boyard, wat altijd mijn interesse heeft getrokken. Helaas moet ik het doen met een foto omdat je er alleen omheen kunt varen(voor een belachelijk bedrag uiteraard) en het niet toegankelijk is voor toeristen.

Nog even genieten hier en dan, over de tolweg, door naar spanje.

• 01 Mei 2016 - 18:50

Sabina:

Leuk om jouw verhaal te lezen, ook van de vieze frietjes, wat bij een vakantie hoort waar je toch niet alles voor het zeggen hebt. Het is net alsof ik met jullie meereis. Aan hun blijde koppen te zien, hadden de honden het goed naar hun zin op het strand. Mooi.

• 01 Mei 2016 - 18:51

Toos Jansen :

Geniet ervan ziet er goed uit veel plezier ♥♥

• 02 Mei 2016 - 09:56

Sylvie:

zo te zien gaat het jullie prima af daar :)
    ook de hondjes zien er blij uit.
    gaaf dat Ford Boyard!!, wat raar eigenlijk dat het niet voor toeristen toegankelijk is.

Nog heel veel plezier en geniet van het weer.

grt Sylvie