rust in de tent - Reisverslag uit Surgères, Frankrijk van Sander en Nesla Jansen - WaarBenJij.nu rust in de tent - Reisverslag uit Surgères, Frankrijk van Sander en Nesla Jansen - WaarBenJij.nu

rust in de tent

Door: sander

Blijf op de hoogte en volg Sander en Nesla

05 Mei 2016 | Frankrijk, Surgères

Gisteren en vandaag rustig rondom de caravan doorgebracht.. nes lekker gebakken in de zon en afgewassen en ik wat andere praktische zaken geregeld..
een nieuwe camping uitgezocht,  de reis er naar toe uitgestippeld, de was gedaan en de planning was om boodschappen te doen.. 

helaas kwam ik bedrogen terug van het boodschappen doen.. De donderdagmiddag is hier de dag dat alle winkels dicht zijn en dus geen eten voor vandaag. gelukkig hadden we nog wat boterhammen en wat eitjes, dus voor de lunch waren we al gauw rond.. nou de avond nog..

bij het wegrijden van de gesloten supermarkt eerder vandaag, zag ik de grote M van MC Donalds in  mijn ooghoek. savonds dus maar die kant op voor een maaltijd.   in Nederland is dit al lastig omdat nesla niet heel veel lust van de Mac maar we gingen ervoor.. aangekomen bij de praatpaal verstond ik de welkomstboodschap van de lieve mevrouw aan de andere kant niet helemaal en zei maar braaf :'oui, bonjour'.. 'uhhhh, une grand deluxe avec bacon, sil vous plais' oplezen van de menukaart dat lukt me wel.. Toen de happy meal voor nes besteld waarna ik bestookt werd met zeven vragen waarvan ik niet echt begreep wat ze nou werkelijk vroeg.. aangezien je met 'oui' een heel eind kunt komen heb ik dat maar standaard geantwoord.. echter kreeg ik de indruk dat ik er bij deze vragen niet met alleen 'ja' weg kon komen..

mevrouw: livre ou jeu??
ik: ' oui'....
mevrouw opnieuw :livre ou jeu??
ik zeg beleeft; 'oui, madame' (je hoort nu de frustratie in mevrouw dr stem toenemen)
mevrouw ondertussen dus behoorlijk gefrustreerd; MONSIEUR, LIVRE OU JEU???????? Niet wetend dat ze me vroeg of ik een boek of spel bij mijn happy meal wou, heb ik maar 'livre' geantwoord. Afgaande op de snelheid waarmee diezelfde mevrouw me de zak met eten in mijn hand duwde, dr zin afratelde en het raampje dicht smeet, neem ik aan dat ze niet blij was met klanten van over de grens...

uiteindelijk met een redelijk gevulde buik en met een lach op mijn gezicht terug naar de caravan gereden.. De hondjes nog even laten plassen en nog n bakkie koffie gedaan.. zometeen weer tijd om te gaan slapen..

eigenlijk zouden we vandaag vertrekken maar omdat de camping erg goed bevalt en het weer goed was, hebben we twee dagen bijgeboekt. Zaterdag gaan we weer inpakken en dan gaat de reis naar Itxaspe in het noorden van Spanje.


  • 06 Mei 2016 - 10:32

    Annemieke:

    Hahaha volgende keer toch maar vragen of ze Engels spreekt? Ik hoop dat jullie alsnog lekker hebben gegeten :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sander en Nesla

Samen op reis door Europa. Een ontdekkingstocht naar de mooiste plekjes en vooral naar ons zelf en elkaar.

Actief sinds 17 April 2016
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 5876

Voorgaande reizen:

17 April 2016 - 01 Juli 2016

Onze reis door europa

Landen bezocht: