De lange reis terug naar bekend gebied - Reisverslag uit La Roche-en-Ardenne, België van Sander en Nesla Jansen - WaarBenJij.nu De lange reis terug naar bekend gebied - Reisverslag uit La Roche-en-Ardenne, België van Sander en Nesla Jansen - WaarBenJij.nu

De lange reis terug naar bekend gebied

Door: Sander

Blijf op de hoogte en volg Sander en Nesla

28 Mei 2016 | België, La Roche-en-Ardenne

Dinsdag vroeg op na een verschrikkelijke nacht, boodschappen gedaan, de hondjes uitgelaten en na het ontbijt meteen de caravan aangepikt voor een lange en saaie reis naar bordeaux. Even niet opgelet, de verkeerde baan aangehouden en dus de binnenstad van San Sebastian nog even bekeken. Op een of andere manier wil iemand ons heel graag in de stad hebben daar, dit is al de tweede keer dat we hier per ongeluk de stad in rijden. Aangezien we daar al geweest waren, wist ik de weg een beetje in de stad en waren we zo weer zo weer op de goede weg. Vervolgens nog staande gehouden door meneer politieagent bij het tolpoortje.. Toen hij vroeg waar we vandaan kwamen zeiden we beide in koor;'Holland'.. Toen hij vervolgens nogal verbaasd keek en naar de kant wees waar we vandaan kwamen, kreeg ik in de gaten dat hij bedoelde waar we gezeten hadden.. In tegenstelling tot de getinte jongeman in een nogal rommelig bakwagentje, mochten wij onze weg wel vervolgen zonder verdere controle.. Rond half zes naderde we bordeaux en reden dus ook recht de file in.. Vier kilometer en drie kwartier later toch op de camping aangekomen, even ingechecked en naar de campingplaats gereden. Dit is veruit de duurste camping die we hebben gehad de afgelopen weken dus de verwachtingen waren dan ook hoog. Dit bleek al gauw tegen te vallen; elektriciteitspalen die met ducktape aan elkaar hangen, plaatsen met halve meter diepe gaten er in, vervallen en behoorlijk smerig sanitair en om het af te maken barst het hier van de muskusratten. Niet echt zijn geld waard, maar je moet wat hé.. Na het uitstallen van de caravan maar wat te eten gaan zoeken bij het restaurant op de camping.. Ook dit was vrij prijzig maar dit was wel bijna elke cent waard. Beide een soepje vooraf waar zoveel in zat dat ik niet de moeite ga nemen om dat te beschrijven. Als hoofdgerecht had ik iets loempia-achtigs gevuld met eendenvlees op en bedje van gegrilde groente die ik zelfs bijna helemaal opgegeten heb en gegrilde chorizo. Nes had een 300grams Black agnus entrecote met bordelaise saus en frietjes.. Daar heb ik nog een beetje van meegesmuld omdat ze hem niet helemaal op kreeg en vervolgens heb ik afgesloten met een opera van rood fruit met verse framboos. Nes had voldoende aan een bakje koffie achteraf waar ze heel charmant vroeg naar melk voor in haar koffie; Have you Milk? Magnifiek gegeten, dat dan weer wel.. Nog even een stukje met de hondjes gelopen om het lac du bordeaux wat in de avond uurtjes schijnbaar dienst doet als homo ontmoetingsplaats, uit elk bosje en elk hoekje kwam wel een man te voorschijn. Nes kreeg nogal de kriebels dus gauw terug naar de auto en rond tien uur weer bij de caravan. Verder alles lekker laten staan voor morgen, nu op tijd naar bed.

Woensdag wederom vroeg uit bed om op tijd aan te kunnen rijden. Spulletjes ingepakt, hondjes uitgelaten, jullie kennen het riedeltje ondertussen wel.. Caravan aangepikt en rond elf uur gaan rijden. Vandaag staat er 380 km op het programma. Onderweg niet veel meegemaakt wat noemenswaardig is.. Veel tol betaald dat dan weer wel.. Op deze camping is de prijs kwaliteit verhouding weer heel erg goed dus we hebben besloten een dagje rust in te plannen.. Hier blijven we dus een dagje langer om even bij te tanken... Dat hebben we dan ook gedaan en niets meer of minder.. Echt gerust, relaxt tv gekeken en verder barweinig gedaan behalve de hondjes en wat boodschappen.. Heerlijk!! Savonds spaghetti gemaakt en lekker op tijd het bedje in gegaan..

Voor donderdag geld hetzelfde.. Wel heb ik nog een heerlijke wandeling gemaakt om het meer op de camping, dat hadden de mannen ondertussen wel verdiend. Ook hadden we goed weer dus lekker buiten gezeten zolang het uit te houden was.. Of tot dat je gek werd van de beestjes die om een of andere mysterieuze wijze dood uit de lucht kwamen gevallen.. Zo zat er geen een en zo lag heel de tafel vol, allemaal levenloos op zijn ruggetjes.. Erg bizar.
Savond lekker gemakkelijk gegeten. Ik een broodjes knakworst en nesla rijst met groente, allebei tevreden.. Savonds nog even naar het zwembad gelopen maar dat zal vol met jongeren. Daar we ons verheugd hadden op een leeg zwembad zoals ik een dag eerder had ontdekt zijn we omgedraaid en onverrichter zaken terug naar de caravan gegaan. Ook vandaag weer op tijd naar bed, morgen om 8:00 de wekker..

Helaas is het niet helemaal gelukt met het hele vroege weg rijden op vrijdag maar we hebben ons best gedaan. Tien uur was ook vroeg genoeg vonden we zelf.. We hebben samen besloten de reis naar de ardennen in één keer af te maken.. Het was een behoorlijke rit, 650km, 120,- euro lichter aan tol en ongeveer tien uur in de auto. Voor de hondjes was het ook te veel van het goeie.. Rex besloot in Frankrijk te laten wat hij in Frankrijk had gekregen.. Het bot van een dag eerder gooide hij net voor de Belgische grens nog even in de kofferbak. Even gestopt om het nodige schoon te maken en nes, die haar plas al even ophield, was bij hoge uitzondering even in de caravan naar de wc gegaan.. Daarbij vond ik het nogal grappig om even flink met de caravan te schudden, het stukje grappig was niet wederzijds.. Om half acht waren we eindelijk op onze welbekende camping in la-roche-en-ardenne. Het thuiskomgevoel wat we hier hebben maakte alle ellende van de dag weer goed.. De bedoeling was om de caravan af te koppelen en wat te eten te gaan zoeken maar omdat er nog al wat kinderen rondliepen die waarschijnlijk vroeg naar bed zouden gaan, hebben we toch alles eerst maar uitgestald.. Vervolgens de hondjes even gedaan en een heerlijke pizza besteld bij de plaatselijke pizzeria.. Hij was al een heel eind op weg om af te sluiten maar stookte de houtoven maar wat graag weer aan voor ons. Twee houtblokken er in, een beetje wapperen en hij was zo op temperatuur.. De pizza was de ambachtelijkheid zelf. Met de hand gedraaide bodempjes, verse groente en regionale ham er op en hopla, zo de oven in... Het water liep me al in de mond bij het kijken en dat werd in de auto terug naar de camping niet echt minder. Ondertussen was het half tien dus onze honger liep de spuigaten uit. We hebben bij elke hap zitten kreunen van genot en alles tot het laatste korstje op zitten peuzelen... Even later, goed gevuld en ruim voldaan als een blok in slaap gevallen..

Vandaag weer eens lekker uitgeslapen.. Tegen tien uur het nestje uitgerold en heerlijk in het zonnetje wakker geworden. Allebei blij dat we weer in de buurt zitten en dat het grootste gedeelte aan kilometers er op zit. Even met de hondjes naar de bakker gelopen en langs de supermarkt gegaan. In het zonnetje geluncht en nog een ritje gemaakt naar een andere camping om te zien of het naar onze zin zou zijn zodat we toch nog wat nieuws hadden.. Bij aankomst bleek het al gauw rete-druk dus zijn we eigenlijk meteen omgedraaid.. Op de terugweg nog even boodschappen gehaald voor de bbq.. Toen we uit de winkel kwamen waren er behoorlijk wat donkere wolken aan het samen pakken dus even de plannen aangepast. Nesla met de honden terug gelopen naar de camping en ik vast aan de gang bij de caravan. Nes heeft het nog net gered om droog bij de caravan te komen en toen kwam het er behoorlijk uit. Gelukkig had ik met een zeil tussen de caravan en de auto inmiddels een afdak geïmproviseerd dus we konden in ieder geval droog bbqen.. Nesla het vlees en de kip gesneden en ik de groente voor mijn rekening genomen.. Begonnen met de ui en vervolgens de paprika, eerst de rode, door de helft, pitjes in het bakje en de stukjes op het bordje.. Andere helft, pitjes in het bakje en de stukjes op het bordje .. Toen de groene, door de helft, pitjes op het bordje........ K*t, andersom... Nes de spiesjes gemaakt en ik de bbq aangestoken en samen heerlijk gegeten.. Even uitgebuikt, bakkie koffie gedronken en met de hondjes geweest.. Nog wat tv gekeken en weer lekker naar ons bedje gegaan .. We zijn duidelijk nog niet helemaal bijgekomen van de lange rit van gisteren...

• 29 Mei 2016 - 20:50

Sabina:

Een lang en herkenbaar verhaal, ook vakantie kan vermoeiend zijn :-).

• 02 Juni 2016 - 13:53

Sylvie:

Goed te lezen dat jullie weer in de buurt zijn. Fijn dat alles nog goed gaat.
    Tja.. die tolwegen.... zijn duur pff irritant he :P

veel plezier daar nog en we horen wel weer van jullie :)

x syl