De laatste kilometers naar Nederland - Reisverslag uit Arcen, Nederland van Sander en Nesla Jansen - WaarBenJij.nu De laatste kilometers naar Nederland - Reisverslag uit Arcen, Nederland van Sander en Nesla Jansen - WaarBenJij.nu

De laatste kilometers naar Nederland

Door: Sander

Blijf op de hoogte en volg Sander en Nesla

10 Juni 2016 | Nederland, Arcen

Zondag(29-5) was een behoorlijk regenachtige dag in la-roche-en-ardenne.. Smiddags dan ook besloten om ff op en neer te rijden naar Nederland.. Wat shag gehaald, ff getankt in België, wat gegeten en terug gereden.. Toch wel lekker,  fricandellen speciaal en gewoon internet op je telefoon.. Verder niet veel bijzonders gedaan.

Maandag(30-5) was wederom een regenachtige dag, het kwam met bakken uit de lucht. Het was letterlijk en figuurlijk dweilen met de kraan open. Dit omdat we een lekkage hadden bij het dakraam in de badkamer van de caravan. Het water stroomde via alle kanten naar binnen. Smiddags naar de bouwmarkt geweest om wat spullen te halen en in de stromende regen het dakraam er af gehaald.. Vervolgens de oude kitlaag eraf proberen te halen maar dat was niet zo'n succes. Bij elk stukje kit zat een stuk dakraam dat na twintig jaar behoorlijk poreus geworden was. Een noodoplossing verzonnen om het toch dicht te kunnen maken, wat toch al gauw een emmer water scheelde. Wel zal er nog een nieuw dakraam in moeten..
De caravan zelf is met de honden en die regen ook niet schoon te houden. In twee maanden tijd is hij nog niet zo vies geweest als nu. En dat terwijl ik na elke wandeling netjes de honden afdroog zodat ze redelijk droog binnen konden gaan. Allemaal niet heel relaxt, kun je zeggen.. Savonds een blik soep opengetrokken en een stokbroodje erbij gegeten. Niet te laat naar bed gegaan, we waren beide helemaal uitgeput van frustratie om de lekkage.

Dinsdag samen weer in overleg gegaan.. De regen maakt ons verblijf in la-roche-en-ardenne wel heel onplezierig dus besloten naar Nederland te vertrekken. Het was inmiddels al 16;00 maar alles toch maar ingepakt en rond 17;00 aangereden. Onderweg nog een stop gemaakt bij de macdonalds en om 20.00 aangekomen in Arcen.. Ook hier staan we op een voor ons bekende camping bij de thermaal baden. Weer of geen weer, hier kunnen we nog even lekker ontspannen.

Ondertussen staan we alweer bijna 10 dagen op de camping in Arcen. We hebben hier beter weer dan dat we de hele vakantie bij elkaar hebben gehad. Heerlijk om savonds nog buiten te kunnen zitten, dat hebben we wel gemist. Verder heeft het andere dakraam het inmiddels ook begeven. Ook hier liep het water er in stralen uit. Vorige week maar even naar de campingwinkel geweest om twee nieuwe ramen te halen. Trapje geleend bij wat klussers op de camping en het dak op om alles fatsoenlijk te repareren.  Gelukkig viel het vervangen alleszins mee en is het tot nu toe nog droog.

Ook zijn er al wat vrienden en familie op bezoek geweest en hebben we een aantal gezellige dagen gehad.. Lekker gewandeld, gebbqt en bij het water gezeten met de honden. Afgelopen dinsdag met bram, nes en de hondjes nog een rondje gemaakt om het reindersmeer. Je hebt daar verschillende routes die halverwege te onderbreken zijn middels een veerpondje die je met de hand kan voorttrekken. Samen een route uitgezocht en aan een rondje van vier kilometer begonnen. Het was al redelijk laat en luca had al genoeg gespeeld dus veel meer kilometers zat er gewoon niet in. Na drie kwartier van het rondje kwamen we aan bij het veerpondje dat ons naar de overkant moest brengen. Hij stond nog aan de andere kant van het water dus eerst maar aan het wieltje draaien om hem bij ons te krijgen.. Ik zelf als eerste geprobeerd met al mijn kracht het pondje in beweging te krijgen.. Helemaal niks, geen centimeter beweging.. Bram nog even laten proberen, als iemand het moet lukken zou hij het toch moeten zijn.. Ook niks... Al gauw kwamen we tot de conclusie dat het pondje aan de andere kant was vastgelegd door een of andere grapjas.. Voor ons betekende dat het rondje afmaken en dus het dubbele aantal kilometers lopen, in behoorlijk tempo want het begon inmiddels ook donker te worden.  Gelukkig waren we net voor het donker terug bij de auto.. Luca afgepeigerd en zelfs Rex was duidelijk vermoeid, om over ons nog maar te zwijgen..

Dit is de laatste stop voor we over een goeie week weer naar eersel, of ergens anders in de buurt zullen vertrekken. We genieten nog even van de rust hier en gaan nog een paar keer genieten in de thermaal baden. Hierna hou ik dan ook op met schrijven, de rest is voor thuis. Over drie weken zijn onze huurders uit het huis en kunnen we weer terug naar huis.

We hebben al met al een fantastische reis gehad.. We waren enigzins beperkt in vrijheid door de honden maar dat heeft de vakantie beslist niet verpest.. We hebben gehuild, gelachen en onze ogen uitgekeken. We zijn gefrustreerd geweest, verbrand en weg geregend. Maar boven al hebben we genoten, van de fantastische uitzichten, de mooie dingen onderweg, van onze mannen maar vooral van elkaar.  Uiteindelijk zijn we ontzettend dankbaar dat we dit hebben mogen doen en het smaakt naar meer. We hebben veel geleerd voor eventuele volgende tripjes, muggen en mierenspul meenemen, dakramen controleren en geen friet langs de weg kopen.. Verder zijn we blij dat we onze dierbare vriendjes en familie binnenkort weer in de armen kunnen sluiten, we hebben jullie wel gemist hoor..

Een ervaring rijker en een levensles bijgeschreven, daarmee sluit ik dit blog af. Wel zal ik de beloofde foto's een dezer dagen nog uploaden.. Eerst even een selectie maken.

Tot gauw en bedankt voor jullie lezen en reacties. Het voelt dan toch net iets dichterbij allemaal.

Liefs sander en nesla

Zusje :):

Aaaah, welkom thuis!! Tot gauw!!! Xxx

• 13 Juni 2016 - 11:06

Sylvie:

Leuk je gister ff gezien en gesproken te hebben!
    goed dat jullie weer veilig in NL zijn.
    tot snel

groeten aan Nes ;)

xx

• 15 Juni 2016 - 20:33

Sabina:

Weer mooi geschreven. Ik zal jouw verhalen missen. Tot gauw en geniet nog van jullie vakantie!